Thursday, January 17, 2013

JAIS AJAK BELIA MEMBINATANGKAN MBM


Selain dari usaha mentranformasikan MBM atau dalam bahsa GPMS ialah MEMBINATANGKAN MBM (sebab dalam GPMS dia Singa dan dalam MBM dia nak jadikan Naga), Bro Jais begitu komited bersama Timbalan Presiden GPMS hendak memastikan penganugerahan Tokoh Belia Negara di perkasakan oleh MBM.

Bro Jais adalah Tokoh Belia Pulau Pinang 2012 yang penuh dengan kontroversi. Ramai yang pertikaikannya. Sambutan hari belia di Penang pun ramai yang boikot pada tahun tersebut. Ini semua gara-gara Singa Mulut Busuk si Jais punya pasal.

Kemudian beliau bertanding pula Tokoh Belia Negara 2012. Nak dijadikan cerita, beliau tewas. Presiden GPMS tewas tergolek god la dikatakan. Kemudian meroyan kat KBS. Dengar sampai nak ludah muka Menteri KBS. Tapi macam biasalah, cerita di luar pintu ja lebih. Singa bapuklah katakan. Kerana gagal menang jadi tokoh, maka Jais dirundung malang.

Kini beliau mencuba pula nasib bertanding presiden MBM. Pulak dah......Program pembangunan GPMS pun tak tentu hala, asik buat report polis memanjang ja lalu ada hati besar nak memimpin MBM.

Jais bersemangat nak membinatangkan MBM dengan membawa Singa-Singa GPMS ke dalam MBM dan lalu berpeluang mewujudkan NAGA BERUBAH-UBAH bagi mendesak kerajaan dalam apa situasi. Bukankah elok pendekatan kepimpinan Maliki sekrang ni yang mengutamakan advokasi?

Jais juga semangat terlebih hendak mengGPMSkan MBM. Habis dok susun barisan orang-orang GPMS untuk bertanding di setiap jawatan yang dipertandingkan. Dah Gila ke apa? MBM ni mewakili semua bangsa, agama, etnik dan negeri2. Bagilah yang lain-lain mewakili badan masing2.

Nasihat buat Jais, dah berjaya membinatangkan GPMS tu cukuplah...jangan jadi binatang yang membinatangkan MBM pula. Opocooottttttt...sorry Bro Jais, agak kasaq skit. Phewiiitttttt.

No comments:

Post a Comment