Monday, January 14, 2013

BAHANG PEMILIHAN KEPIMPINAN MBM 2012-2014


Nampaknya bahang pemilihan semakin hangat. Dengar khabar jawatan nombor satu dalam BM pun akan ditentang dan perebutan nombor dua juga akan berlaku. Cayalah, demokrasi yang subur dalam MBM kononnyalah.

Petanda barisan kepimpinan sedia ada dikalangan exconya yang lemau sudah mendapat isyarat ditolak apabila tumpasnya Exco MBM sedia ada dari Belia 4B, Brader Rhayme semasa pemilihan Naib presiden Majlis Belia Wilayah Persekutuan. Begitu juga dengan tumpasnya Brader Khairol Nezam dari MAYC merebut jawatan presiden Majlis Belia Negeri Sembilan. Dia jugak adalah Exco MBM.

Walaupun Presiden MBM dikatakan lembik dan lemau kerana tidak segarang presiden2 terdahulu, namun ramai yang bersetuju bahawa MBM menampakkan banyak perubahan. Ini mungkin gandingan kuat Setiausaha Agung MBM dan Presiden MBM skang berjaya mencorakkan MBM ke landasan yang baik walaupun agak perlahan.

Dalam masa singkat ini, akan kelihatan banyak hadis dan ayat2 cinta dikeluarkan oleh bakal-bakal calon. Kita akan buat penilaian dan mendedahkan perangai satu persatu di dalam gerakan belia.

7 comments:

  1. Kenapa guna logo majlis belia kelantan

    ReplyDelete
  2. Tu namanya blogger ni bonggok...x tahu yang mana MBM rasmi dengan MBM negeri

    ReplyDelete
  3. nampak sangat orang kuat Sdra Maliki dan Sdra Zaidi..da la bongok xle beza MBM dan MBN...booooooooohhhhh

    ReplyDelete
  4. sapa orang kuat maliki dengan zaidi

    ReplyDelete
  5. Dah gua dari Kelantan, gua promote la Majlis Belia Negeri gua. Sengal!!

    ReplyDelete
  6. nak buat fake blog pun, agak2 la bhai...hahahahah

    ReplyDelete
  7. teruskan pembongkaran kisah kisah mereka ni utk tatapan umum

    ReplyDelete